sobota, 21 lipca 2012

Nachosy


Dzisiaj miałam ochotę na jakąś szybką przekąskę i wpadłam na pomysł by zrobić nachosy, robiłam je już jakiś czas temu, ale z przepisu z którego korzystałam wcześniej wyszły niezbyt dobre powiedziałabym nawet, że były trochę gumowate dlatego też teraz sama dobrałam proporcje i jak widać na zdjęciach wyszły świetne i przede wszystkim chrupiące. 




NACHOS

Składniki:
·         ½ szklanki mąki pszennej
·         ¾ szklanki mąki kukurydzianej
·         ¾ szklanki mąki pełnoziarnistej
·         ½ szklanki ciepłej wody
·         1 jajko
·         Sól , pieprz, kurkuma, chilli 

Składniki mieszamy i wyrabiamy ciasto, następnie wałkujemy  by ciasto było bardzo cieniutkie , wycinamy trójkąty najlepiej jest to zrobić poprzez wycięcia koła i z niego dopiero wyciąć trójkąty;). Nachosy smażymy na teflonowej patelni bez tłuszczu, gdy trójkąty  zaczną się zwijać i zauważymy pojawiające się  na nich bąble, obracamy je na drugą stronę i smażymy do lekkiego zarumienienia.

Sos czosnkowy:
·         ½ szklanki jogurtu naturalnego
·         2 łyżki majonezu
·         Czosnek staropolski z kamisa
·         1 ząbek czosnku
·         1 łyżeczka keczupu
·         Pieprz, sól 

Sos 2:
·         ½ szklanki jogurtu naturalnego
·         2 łyżki majonezu
·         3 łyżki keczupu
·         Zioła prowansalskie
·         Paprykę ostrą
·         2 krople tabasco
·         Przyprawa do gyrosa
·         Pieprz, sól

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz